wtorek, 25 września 2018

Ja i moja rodzina - maluszki i czterolatki darami malują - scenariusz

Ja i moja rodzina to temat rozpoczęty wczoraj. Poznawaliśmy się mówiąc o swojej rodzinie z którą mieszkamy w domu. Pieski i kotki też były uwzględnione w opowieściach.


Dzisiejsze zajęcia:

1. Usiądziemy w kole.
2. Policzymy się.
3. Wykonamy tyle skoków ile nas dziś jest (9).
4. Policzymy na paluszkach członków naszej domowej rodziny.
5. Przypominamy sobie budowę człowieka: głowa, brzuszek, nogi ręce... oczy, włosy itd. w zabawie ruchowej.

6. Oswajanie z Darami Froebla: dar 7, 8, 9, 10. Oglądanie darów, próby określenia "co do czego się nadaje?", czyli które elementy z darów posłużyć mogą do ułożenia "człowieka".

Przypominamy zasady zabawy Darami Froebla:
DARY LUBIA CISZĘ, 
DARY KOCHAJĄ SWOJE DOMKI (PUDEŁKA), 
DARY NIE CHCĄ ZOSTAĆ SAME NA PODODŁZE.

7. Rozłożenie w różnych częściach sali poszczególnych darów, by był do nich swobodny dostęp maych rączek. Rozłożenie dużych kartonów A1 jako podkładek do zabaw manipulacyjnych pt. Ja i moja rodzina.
8. Praca indywidualna, układanie wybranych lub wszystkich członków rodziny. Prezentowanie ich kolegom. Robienie zdjęć dla Rodziców grupy.
9. Podsumowanie wspanialej pracy. Sprzątanie indywidualne z zachowaniem wszysrkichzasad i idealnego porządku.

Oto nasze dzieła:




























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz